Tamar Noeverman is onze Furniture Specialist. Zij heeft ervaring als ontwerper, maar heeft ook gewerkt als Accountmanager van een meubelmerk. Als Furniture Specialist bij Ditt. Officemakers zet zij beide kanten van haar persoonlijkheid in: de creatieve en de commerciële. Zo combineert Tamar het beste van twee werelden.
Adviseren en doorvoeren
“Mijn rol is het adviseren en doorvoeren van nieuwe en relevante producten en van merken die we gebruiken in onze projecten. Door de trends en ontwikkelingen in de markt te onderzoeken beoordeel ik waar uitbreiding nodig is en welke producten passen bij Ditt. Samen met de 3D modelleurs worden de producten toegevoegd aan ons eigen ontwerpprogramma. Het betreft hier meubelselecties, maar ook selecties voor o.a. verlichting, vloeren en akoestiek, tegelijkertijd zorg ik voor de bijbehorende prijsindicaties. Je zou mijn werk kunnen omschrijven als de
bindende factor tussen inkoop en ontwerp. Ik neem graag de tijd om bijvoorbeeld duurzame en minder voor de hand liggende alternatieven te onderzoeken. De markt kent veel mooie nieuwe ontwikkelingen, waardoor het aanbod en de toepasbaarheid van duurzaam geproduceerde producten en materialen steeds groter wordt. Eén zo’n mooie ontwikkeling is bijvoorbeeld dat steeds meer partijen een take-back programma hebben of dat zij gebruik maken van refurbishment mogelijkheden, waardoor hergebruik mogelijk wordt. Door het bedrijf hierin te adviseren en bij projecten opties voor te stellen, kunnen ook de ontwerpers dit hergebruik makkelijker doorvoeren. Ik ontlast hen door veel voorwerk te doen. En – desgevraagd – kan ik bovendien extra opties onderzoeken. Wat geldt voor onze specialisten, geldt ook voor opdrachtgevers. Vaak is de ambitie wel degelijk aanwezig, maar ontbreekt de tijd om de markt goed te verkennen. Dat onderzoek nu is precies mijn werk.
“Wij willen opdrachtgevers nóg beter helpen om weloverwogen, duurzame keuzes te maken, liefst door hen onze ideeën zelf te laten ervaren.”
Continu verbeteren
Doordat ik me uitgebreider kan verdiepen in de ontwikkelingen van producten, merken en producenten, kan ik deze opgedane kennis en input meenemen in onze projecten, en zo streven naar het continu blijven verbeteren en verduurzamen. In de toekomst willen we opdrachtgevers nóg beter helpen om weloverwogen duurzame keuzes te maken. Dat doen we het liefst door hen in het proces mee te nemen. We willen hen niet zomaar ons besluit voorleggen, zo van: hier heb je het. Wij willen echt laten zíen, waarom wij achter een bepaalde keuze staan. Bijvoorbeeld omdat een meubel langer meegaat, of makkelijker te demonteren is, of omdat het van natuurlijke materialen gemaakt is. En als het even kan willen we opdrachtgevers ook een ervaring bieden, bijvoorbeeld door ze de producten en materialen letterlijk te laten zien, of door hen bij een testfit zelf in een stoel te laten plaatsnemen. Zo kunnen we nóg beter ons punt over duurzaamheid maken.”