Skip to main content

Een werkomgeving met de beleving van een vijfsterrenhotel: hoe creëer je zo’n plek en hoe blijf je die hoogwaardige service bieden? Nicolette Been (General Manager HOFF Amsterdam), Martijn Kock (Senior Asset Manager CBRE Investment Management) en Nienke Schram (Advisor en Partner Ditt. Officemakers) vertellen over de ideeën achter HOFF Amsterdam, het nieuwe kantoorconcept in Tower Ten van het World Trade Center Amsterdam.

Complete service

Nicolette: “ De ‘ H ’ in HOFF staat voor Hotel, ‘Off ’ staat voor offices. Je kunt hier niet overnachten, maar verder bieden we de complete service die je kent van vijfsterrenhotels. En binnenkort gaat er iets heel bijzonders gebeuren: op de 21e etage, de een na hoogste, gaan we royal suites creëren. Een groter type kantoor, waar het servicelevel nóg een stapje omhooggaat. Gasten krijgen bijvoorbeeld een permanente PA, toegang tot een minispa, een wellnessruimte met douches en een dakterras… én ze kunnen zelf hun wensen voor de inrichting aangeven.”

Martijn: “Als eindverantwoordelijk assetmanager van WTC Amsterdam werk ik nauw samen met HOFF en Ditt. om het concept, dat ruim tweeënhalf jaar terug is geïnitieerd door onder anderen Jaap Snellen, tot een goed einde te brengen. En inderdaad, ook de gasten zélf spelen een grote en actieve rol in die samenwerking. HOFF wil een stapje verder gaan dan de rest, dat is de belangrijkste drive. Die drive zie je ook terug in hospitality. ‘ Nee’ bestaat niet bij HOFF, dat merk ik aan alles. En als je als gast iets wilt, wordt dat voor je geregeld.”

Nienke: “Als Account Manager van dit concept ben ik de verbindende factor tussen HOFF en Ditt. Wij zijn tweeënhalf jaar geleden aangehaakt in de brainstormfase. Hoe moet het concept eruitzien? Wat is de beleving? Hoe moet de sfeer zijn? Die vragen stonden centraal in een heel inspirerende brainstorm van twee dagen. Daarna duurde het vormgeven van het concept een jaar. Ons architectenteam van vijf man ging ermee aan de slag, en er waren wekelijks meetings. Heel uitdagend, maar vooral superleuk. Vorig jaar augustus zijn we begonnen met de kickoff. Inmiddels is er in anderhalf jaar tijd bijna 11 .000 vierkante meter gebouwd. Daar mogen we met zijn allen best trots op zijn.”

“Het is heel fijn om in Ditt. een samenwerkingspartner te hebben die niet alleen onze passie voor service begrijpt, maar ook de snelheid waarmee we schakelen.”

Trots

Nicolette: “Absoluut. We zijn heel trots dat we in het beste gebouw zitten, dat met de hulp van Ditt. ook nog eens geweldig is ingericht: de lucht is er fijn en prettig, het licht is goed, je zit op prima stoelen en er zijn meerdere buitenruimtes. Alles is erop ingericht om goed en gezond te werken, en HOFF voldoet aan de hoogste standaarden en normen. Ook wat betreft duurzaamheid, en daar blijven we ons voor inzetten.”

Martijn: “ Het gebouw beschikt over alle benodigde certificaten voor duurzaamheid en welzijn van de gasten. Maar hoe belangrijk ze ook zijn: certificaten zeggen nooit álles. Blije en tevreden gasten zeggen meer. Dat is voor ons het ultieme bewijs dat we goed en duurzaam bezig zijn.”

Nicolette: “ Die focus op de gasten, het streven naar complete ontzorging, zit in ons dna. Niet voor niets selecteren we onze medewerkers op hun talent voor service. Als ze bij de sollicitatie al glunderen, wanneer ik over ons six star serviceprogramma praat, weet ik dat het goed zit. Het is heel fijn om in Ditt. een samenwerkingspartner te hebben die niet alleen die passie voor service volledig begrijpt, maar ook de snelheid waarmee we schakelen. Ditt. heef t echt de spijker op de kop geslagen. Dat mag ook genoemd worden.”

Leave a Reply